Animalebeveiliging

H.V. Security & Services zorgt tijdens Animale Beveiliging voor het verkleinen van risico’ s, voortkomend uit de externe schadelijke invloeden welke objecten kunnen ondervinden. Tevens worden de honden bij H.V. Security & Services gebruikt voor surveillancediensten voor zowel de object beveiliging en bewaking als de collectieve beveiliging.

H.V. Security & Services zet alleen honden in met een certificaat van geschiktheid afgegeven door de Koninklijke Nederlandse Politiehond Vereniging, waaruit blijkt dat de hond geschikt is om als surveillance- dan wel object bewakingshond te worden ingezet. Daarnaast bezit de hondengeleider een verklaring, afgegeven door de Koninklijke Nederlandse Politiehond Vereniging, dat de geleider en de hond een, voor het verrichten van de werkzaamheden, geschikte combinatie vormt.

Tijdens de uitvoering van de beveiligingswerkzaamheden staat de hond onder direct toezicht van de geleider. Het gebruik van de bewakingshond gaat in geen geval de perken van redelijkheid en gematigdheid te buiten. De hondengeleider en zijn bewakingshond zijn verplicht, minimaal een halve dag per week, gezamenlijk te trainen om goed te blijven functioneren.